Lumea Culinara

Savoarea inedita a duminicilor marocane

5
Mmm, azi am hoinarit (vedeti si voi pe unde in imaginile de mai sus). Am ajuns nici mai mult nici mai putin decat taman la Buru, in Apuseni la cativa kilometri distanta de Turda, via Mihai Viteazu. Au la Buru niste mici, o minunatie! Nici prea prajiti ori afumati, nici nefacuti pe dinauntru, ci numai buni. N-am reusit insa sa aflu cine e producatorul acelui semipreparat. Oricum pentru 10 mici, o cafea si o inghetata am platit doar 30 de lei, adica undeva la 8 euro.

Stand la masa si savurandu-i alaturi de o cafea buna-foc, m-am gandit ca painea de Turda, si asa cu gust aparte, facuta dupa o reteta traditionala, nu merge tocmai bine cu micii. Parca ar fi mers mai bine o painica marocana de duminica. Langa micii prajiti, savoarea ei un pic aspra, de culoarea aurului ar fi fost un joc de culoare si gust si ar fi cerut mai iute o bere buna, sau, daca nu consumati alcool ca si mine, ar merge si mai bine alaturi de o socata spumanta. Pentru moment va dau reteta de painica marocana, la care de asta-data eu n-am rezistat si m-am jucat, adaugandu-i ou, seminte de susan si mac chiar in coca si nu pe deasupra. Gustul face tot efortul!
timp de realizare: 15 min,
timp de coacere:
1,52 h
(in functie de tipul de masina
de facut painea sau de cuptor),
cantitate obtinuta:
1,2 kg

Ingrediente:
250 ml lapte caldut
250 ml apa calduta
1 ou intreg
600 gr faina 000
80 gr de unt
1 lingurita de sare
1 lingurita de zahar
1 cub de drojdie proaspata
4 linguri faina de malai
3 linguri de seminte de mac
3 linguri seminte de susan

In masina de paine puneti toate ingredientele umede, adica laptele si apa. Adaugati faina, sarea, zaharul, faina de malai si semintele apoi puneti drojdia si setati masina pe programul rapid (la mine e programul cu nr. 4)

Daca nu aveti masina de facut paine amestecati drojdia cu 2-3 linguri de zahar si putina apa calduta si lasati la dospit acoperit, la loc cald. Intre timp, combinati toate ingredientele uscate si untul topit dar racit si oul intreg. Adaugati maiaua si apoi laptele si apa calduta pana cand obtineti un aluat potrivit de tare. Framantati pana ce aluatul se desprinde de mana si de vas. Formati painea cum doriti, puneti-o in tava unsa cu untura sau margarina solida, sau tapetata cu hartie de copt si lasati la dospit la loc cald pana cand isi dubleaza volumul. Intre timp incingeti cuptorul. Coaceti la foc mic pana cand coaja devine roscat-aurie.

Recomandari: painica asta merge de minune langa fritpura din carne de miel, vita sau porc si un vin rosu bogat in aroma. Poate fi servita foarte bine langa humus sau fasole frecata si o salata verde.

5 comentarii: Leave Your Comments

  1. Grazie Tania, ti aspetto di nuovo nella mia cucina virtuale e magari se ti attira qualche ricetta la potrei tradurre per te. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Grazie mille, sei molto gentile! Ammetto di avere utilizzato il traduttore di google altrimenti avrei capito poco, se non dovesse bastare conterò sul tuo aiuto allora :-)Bacioni.

    RăspundețiȘtergere
  3. Poti face slideshowuri ca al meu pe www.slide.com. O sa vezi ca e foarte usor.

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc mult Laura! :) Tocmai ma munceam cu rearanjarea blogului ...iar un nou tip de slide imi va fi tare folositor. :)

    RăspundețiȘtergere